A vizes vébé miatt drágul a Liget Projekt is
A vizes vébé miatt kell áttervezni a tájépítészeti programot.
A vizes vébé miatt kell áttervezni a tájépítészeti programot.
A Városliget Zrt. megtalálta az indokot, miért halasztja el a Városligeti Színház építését. Csak az a baj, hogy az nincs összhangban a korábban mondottakkal, illetve más megvilágításba helyezi azokat. Nevezhetjük öngólnak is.
Immáron a Városligeti Színház sem épül meg, jelentette be Lázár János a Kormányinfón, legalábbis az építést bizonytalan ideig elnapolják, és ez már nem az első épület, amiről lemond a kormány a projektben. A Városliget Zrt. korábban még kijelentette, a rendeletben felsorolt épületek megépítésén dolgozik, de ez most már nem igaz, hiszen a színház is a rendeletben szerepelt. A kormány egyre többet beszél a zöldfelületek fontosságáról.
A Liget projekt az én keresztem – mondta pár napja Orbán Viktor. Nos, ezt a keresztet több százan cipelik. A kiemelt helyszíneken az építkezések még nem indultak el, újabb vizsgálat próbálja eloszlatni a kételyeket a projekt körül.
A Momentum szerint már maga a népszavazási kezdeményezés sem jó, és becslésük szerint szinte lehetetlen, hogy összejöjjön a referendum kiírásához szükséges 150 ezer aláírás. A vesztes meccsbe pedig nem áll bele.
Átment egy kérdés, ha nincs jogorvoslat, jöhet a népszavazási aláírásgyűjtés a Városligetről. A benyújtó LMP-s képviselő célja a Liget projekt megfúrása, de a beruházó zrt. nem fél a népszavazás kimenetelétől. Ugyanakkor az is elképzelhető, hogy a kormány kihátrálna a fejlesztésből. Próbáltunk rendet vágni a fogalmi zűrzavarban is.
A Ligetben egyszerre több projektet kerget a kormány, és már a beruházások ellenzői is több csoportra szakadtak. A cél azonban közös: most a fák kivágása elleni harc tartja lázban a tiltakozókat.
"Néhány, a saját testi épségét is kockára tevő, önjelölt hatóságként viselkedő tiltakozó magánakciójáról" ír a Városliget Zrt., miután egyik markolójuk leütött egy embert a ligetben. A projektcég szerint az illetőnek nem lett komoly baja.
Úgy kapott építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum, hogy a beruházáshoz nem kellett környezeti hatásvizsgálatot csinálni. Ráadásul a kormányhivatal még kapkodott is a döntésével, hogy az ügyben egy tiltakozó által beadott bírósági indítvány véletlenül se tudja megakasztani a kormánynak kedves projektet.
Mint sok kiemelt beruházásnál, itt is elszálltak a költségek, de közölték, ez normális, mindenütt így megy Európában. Persze, már nem felújításról, hanem totális bontásról és egy új, több szempontból vitatott múzeum építéséről van szó.
Jogsértőnek találta a környezetvédelmi hatóság, hogy a Közlekedési Múzeum építéséhez nem végeztek környezetvédelmi hatástanulmányt.
Egy ponyvával le nem takart teherautó elé álltak tiltakozni a Ligetvédők, a vezető állítólag nem bírta tovább a feszültséget, és meglökte őket. A mentők és a rendőrség is kiszállt a helyszínre.
Változó méretű Petőfi Csarnok, kreatív területszámítási eljárások, fogalmi homály és a növekvő beépítettség elhallgatása és elbagatellizálása: egy építész végigvette, hogy a Városliget Zrt. hogy ferdít a Városliget beépítésével a közvélemény felé.
A ligetvédők az aktivistákat riadóztatják, mert úgy vélik, a faátültetések terve nagyon átlátszó: a Városliget Zrt. újabb húzása ugyanúgy halálra ítéli a fákat. A cég szerint mindent a tervek szerint, szakszerűen és gondosan végeznek, nem értik a ligetvédők problémáját és tiltakozását.
Funkcionálisabb, de kevésbé attraktív lesz a Városligetbe tervezett Magyar Nemzeti Galéria. Még az idén megkezdik a PeCsa bontását.
Elképzelések bőven vannak már a Városliget közlekedésével kapcsolatban, kérdés, mi valósul meg ezekből. Az autómentesítést tartják a legfontosabbnak. A trolik nagy részét is a ligeten kívülre tennék, csak a Dvorák sétányon járnának akkumulátoros járművek, a mostaninál szűkebb úton – hangzott el a Liget Park Fórumon.
Szerződést kötött a Városliget Zrt. a Városliget parkrehabilitációs tervpályázatának nyertesével, a Garten Studio Kft-vel – közölték hétfőn. Indulhat majd a Városliget átfogó zöldterületi fejlesztése, amelyre az ígéretek szerint 15 milliárd forintot költenek. Ötlet bőven van.
Október 1-től alkalmaznák a Közlekedési Múzeum főmuzeológusát, akit a kormany.hu-n megjelent pályázati felhívásban próbálnak megtalálni.
A Városliget újabb pontján kezdődött fakivágás, az állítólag beteg fák eltüntetése az aktivisták megjelenése után félbeszakadt.
A Liget Projekt lesz a Fidesz Sukorója, ez is el fog bukni - mondták a ligetvédők a Parlamentnél tartott szerda reggeli sajtótájékoztatójukon. Azt állítják, hogy több aktivista már belázasodott az azbeszttől. És szeptemberre nagy tüntetést szerveznek.